wtorek, 30 kwietnia 2013

Magia irlandzkich chmur / Cloudspotting

Dowiedziałem się ostatnio, że ludzi zafascynowanych irlandzkimi chmurami jest dużo więcej. Nie załapałem się na ich zlot w 2011 roku, ale chmury się wtedy oczywiście zleciały, bo jakże by inaczej w tym kraju.



Magię za darmo czyli oglądanie chmur na niebie poznałem tak naprawdę ponad 6 lat temu. Kilka dni po tym, jak zlądowałem w Irlandii, pojechałem rowerem nad Morze Irlandzkie i spędziłem tam trochę czasu gapiąc się w niebo i robiąc zdjęcia starą nokią. Pierwszej roboty jeszcze nie miałem, więc tak sobie leżałem na plaży w Baltray i bujałem w obłokach.



Oglądanie chmur jest szalenie przyjemne, ciągle się zmieniają się, kształty, kolory, odcienie, wszystko jest ulotne, trudno uchwycić, taki irlandzki impresjonizm w najczystszej postaci. Polecam każdemu. 

Zainteresowanym podaję link do Pierwszego Festiwalu Irlandzkich Chmur oraz do PODCASTU na ten temat. Zainteresowanych zobaczeniem magii chmur na żywo polecam wycieczki z Pendragon Tours. Sezon na chmury trwa w Irlandii cały rok.

12 komentarzy:

  1. Taaak! Ja zwykłam mówić, że niebo na szmaragdowej wyspie jest inne niż u nas. Właśnie z powodu tych chmur. Ale żeby od razu festiwal?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, festiwal nie wypalił. Widać to z każdego miejsca w kraju.

      Usuń
  2. nie podejrzewałem, że to ma
    aż tak zorganizowaną formę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po tym artykule, rozpogodziłem się... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy się dziś powinno być słonecznie i pochmurno zarazem!

      Usuń
  4. Taaak jest !! Jak by nie było fajne foty. Jeszcze nie wpadłem na to aby pstryknąć fotki chmurom, ale to dobry pomysł. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. a tak w temacie chmur to wczoraj udało mi się zorganizować 3 godziny wolnego czasu i
    obejrzałem "Atlas chmur " .pięknie opowiedziana historia -polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak rzeczesz, to muszę się za tym rozejrzeć.

      Usuń
  6. chyba wszyscy przybysze z kontynentu zachwycają się tutejszymi chmurami :)
    Uwielbiam je ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybysze z kontynentu... Znaczki do Europy... Gdzie my jesteśmy tak wogle?

      Usuń

O CZYM JEST TEN BLOG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...